❤Don't forget smile❤

❤Forever we are young ❤


خواب ، رویا و کابوس

خواب دیدن چیست؟

رویا دیدن (خواب دیدن)، یک مرحله از فعالیت های ذهن است که زمانی که خواب هستیم اتفاق می افتد. رویا (خواب) نوعی تجربه حسی-نمایشی است که تصویر و صدا را شامل می شود و گاهی اوقات هم حس بویایی و چشایی را درگیر می کند. 

خواب حتی می تواند احساس لذت یا درد را نیز منتقل کند. گاهی اوقات خواب، یک داستان را روایت می کند، گاهی اوقات هم فقط از چندین تصویر به ظاهر تصادفی ساخته شده است.

 

چرا خواب می بینیم؟

دو مورد از مهمترین دلایلی که به خاطر آنها نیاز به خواب دیدن داریم :

  • رویاهایی که در خواب می بینیم به ما در تحکیم خاطرات و پردازش احساسات کمک می کنند.

ممکن است خواب دیدن یک نوع تمرین برای حل مسئله خلق کند. این امر باعث می شود مهارت افراد در مقابله با بحران های زندگی واقعی تقویت شود.

یک تئوری دیگر هم این است که خواب ها – بخصوص خواب های غیر عادی – با ایجاد حس ترس و قرار دادن آن در کنار تصاویر عجیب و غریب، کمک می کنند تجارب ترسناک، آنقدر کوچک شوند که قابل کنترل به نظر برسند.

  • رویاهایی که در خواب می بینیم به ما در پردازش اطلاعاتی که آموخته ایم کمک می کنند.

زمانی که در خواب عمیق هستیم ، مغز آنچه را که در طول روز آموخته یا تجربه کرده، مرتب می کند.

 در طول خواب عمیق، مغز MCH بیشتری تولید می کند، MCH به فراموش کردن مربوط می شود. محققان نتیجه گرفتند که فعالیت های شیمیایی در طول خواب عمیق، به مغز کمک می کند تا اطلاعات اضافی را که در طول روز جمع آوری کرده است، دور بریزد.

 

 

چرا کابوس میبینم ؟

کابوس با دیدن تصورات واقعی انسان معلوم می شود. فکر و خیال و ضربان قلب بالا باعث می شود فرد از خوابیدن اجتناب کند. در اکثر مواقع کابوس ها به یاد ما می آیند که باعث می شود ما وحشت زده و ناراحت شویم. در آخر کابوس ها بر روی خواب انسان تاثیر می گذارد و اضطراب و استرس فکری برای آن به وجود می‌آورد. اگر علت اصلی کابوس را پیدا نکنیم و آن را درمان نکنیم به درازا می کشد و به سلامت ما لطمه می زند.

 

مریضی خود را درمان کنید.

اگر علت کابوس سندروم پای بی قرار یا حمله خواب بود، با بهبود بخشیدن آن می توان کابوس را کاهش دهد. کابوس اگر همراه با افسردگی و اضطراب بود، امکان دارد دارو به کاهش کابوس کمک کند. با پزشک خود مشورت کنید تا درمان خوبی داشته باشید.

 

چیزی قبل از خواب نخورید.

غذا خوردن قبل از خوابیدن در دیدن کابوس نقش دارد، خوردن غذا سوخت ساز بدن را بیشتر و باعث می‌شود مغز فعال شود. پس بهتر است قبل از خواب چیزی نخوریم.

 

استرس خود را کم کنید.

داشتن استرس کمک می کند فرد کابوس ببیند، پس بهتر است زمانی برای آرام کردن خود اختصاص دهیم. یوگا می تواند در کاهش استرس کمک کند و می توان با دانستن حرکات آن در خانه انجام داد. می توان با انجام مطالعه و دویدن استرس خود را کم کنیم. بهتر است قبل از خواب دوش بگیرید.

مکانی برای ریلکس کردن خود داشته باشید.

اتاق خود را همیشه تمیز نگه بدارید و اطمینان کافی داشته باشید که به اندازه تاریک می باشد و دمای اتاق نه سرد باشد و نه گرم. یادتان باشد رخت خوابتان راحت باشد، همچنین از اتاق برای اتاق کار استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد استرس در فرد خواهد شد.

 

ورزش کنید.

بدن خود را خسته کنید تا خواب بهتری داشته باشید. از فعالیتی استفاده کنید که از آن لذت کافی را می برید. ورزش هایی همچون دویدن، رقصیدن و بدنسازی را هفته ای ۴بار انجام دهید. بهترین زمان برای ورزش صبح می باشد و ورزش قبل خواب توصیه نمی شود. زیرا امکان دارد خواب را بهم بریزد.

 

از کافئین و نیکوتین کمی استفاده کنید یا مصرف نکنید.

این مواد در خواب شما تداخل ایجاد می کنند، پس بهتر است این دو را کنار گذاشته و یا کم مصرف شود. سعی کنید ۴ساعت قبل از خواب چیزی مصرف نکنید.

 

در معرض نور های آبی نباشید.

نور های آبی از جمله در  گوشی و مانیتور وجود دارد ک بر روی هورمون ها اثر گذاشته و کیفیت خواب شما را کاهش می‌دهد. پس بهتر است قبل از خواب از این وسایل استفاده نشود.

 

از روش بازنویسی خواب استفاده کنید .

۱- اگر کابوس ای را به صورت تکراری می بینید به نوشتن جزئیات آن بپردازید.

۲- سعی کنید قبل از خوابیدن یک رویای جدید را تجسم کنید.

۳- اطمینان حاصل کنید که همین رویای جدید را به جای خواب بد قبلی می بینید.

۴- اگر دوست دارید رویای شما تغییر کند یک رویایی جدید بنویسید.

 

جامعو کاملللل

ممنونم سارااا💜

من قبله خواب ممکنه دیوونه شم ورزش کنم ولی خوابم مختل نمیشه.اشکالی داره ادامش؟(احساس میکنم دارم بایه روانپزشک میحرفم😂)

فدای تو 
من بیشتر روزای کنکورم ورزش میکردم و تاثیر داشت یعنی به خاطر خوابم بیشتر ورزش میکردم
حالا تو ورزش میکنی دقیقا قبلش نباشه چون اگه ماهیچه هات بگیره دردش نمیذاره 
اگه رو خوابت اثری نداشتهپس اشکالی نداره حتما
😂😂😂من چه پررو جواب میدم

مرسی ک راجع‌بهش گذاشتید ♡♡

خواهش میکنم عزیزم
البته فقط همین نیست
مطالب دیگشم میذارم به زودی
Sunday 27 Mehr 99 , 16:23 moon🌛 Child🌜

عالییییییییییی❤😎🚬

قربان شماااا 😏💜💜

سلام سارایی👋

کامل جامع مفید

من خوابم میبینم یا چرت و پرت کامله یا دیگه از اون تعبیر دارای عیار بالا کلا حد وسط نداره بگم برا مرتب سازی اطلاعات و اینا باشه😂😂

ولی این کابوسا رو راست گفتی از روتین واقعی بدترن آدم رو آماده میکنه😂

قبل خواب بستنی نخورید💃از اون لیستی که قبل خواب چه چیزایی نخوریم همین یادمه«جا داره بگم میخوندم یاد لیست رژیمای طلایی میوفتادم؟»

 

سلام عزیزم
وبت کامنت دادمااا

خخخ من فقط یه بار خواب درستی دیدم اونقدر باحال و سینمایی بود که وقتی بیدار شدم داشتم بهش فکر میکردم
ولی بعدش همش چرت و پرت محض میبینم😂

عه جدا؟ من چیزی که قبل خواب ترجیح میدم بخورم بستنیه😂😂

اووو

جدی؟ جواب میدم الان😅

 

خخخخ همیشه این چیزای خوب کم پیش میان

 

بلی جدا.... چرت و پرته من یه عالمه بستنی ام بخورم بعدش مثل کوالا میخوابم😂

ممنون میشم😂

والا😂😂

دقیقا منم همینکارو میکردم.البته این چندوقته تنبل شدم

اوکی پس

حرف نزن😂دکتره خودمییی❤

من که عین میت شدم از تنبلی 
پرروم نکن😂
راستی ۱۰۰تایی شدنت چوکاهه🎊

بزار ترغیبت کنم😂

ساااراااا منننن دارم میرم ورزش کنممممم واهاووو توهم بلندشو ورزش کنننن😎

فایده ای داش؟😐

اعع😂سااکتتت مای داکترررر😀💞

اومو ممنووووونننن*--*سارا من یکم بیشعور تشریف دارم:/نمدونم چرا برام مهم نبود صدتایی شدنم😐ینی افسردگی گرفتم؟اصن...هیچی مهم نیس برام...دوباره شب شد😂😂😂جرررر ولش کن

وای وای سارا امشب من کنسرتو میبینماااا

بیا فردا باهم عر بزنیو😭

هستی بگم یه لحظه ترغیب شدم باورت میشه؟😂
اگه نمیگفتی داری شوخی میکنی باور کن بلند میشدم😂
یه لحظه خوندمش داترررر(گفتم دخترشم؟🙄😂)
منم این وبو دیدم بالاخره ۱۰۰تایی شد اصن ذوق نکردم ، چرا؟!😐

عه جدی؟ باشههه من فردا صبح میبینمش 🤪

چینجایو؟😐

راسش میخام یه واقعیتیو بهت بگم..واقعا داشتم میرفتم ورزش کنم😂بلند شووووو

خدا دوتا چشه بینا بهت بده داکتر😂خوبه متخصص چش نشدی😂😂

عععههه😐😐مبارکا باشههه💞

منم نمفهمم😐

باعش😭😭

من از همین الان دارم عرمیزنم😂

لعنتیییی😂😂
وااااایییی😂😂😂
دکتر شدم که متخصص بشم؟😐😂😂
وب من که نیست😂 خوشم میاد همه وبا هستم ولی یکیش برا خودم نیست😐

من استرس میگیرم اصن ، بخدا امادگی جسمی و روحی میخواد برا دیدن این کنسرت😐😂

راس میگمااا😂دارم انگور میخورم اینجام میحرفم.بعدش میرم😀😂

اره دیههه..داکتره منیی😀💞

نه خو حالا باید ب یکی تبریک میگفتم یانه😂چ فرقی میکنه کی..ععههه

 

من یکی از دوستام امروز دیده بود...

سارا...😐

داشت پشماشو میکند چینجا...

میگفت مای تایمو فیلتر جرتون میده😐...

م نمخام جر بخورم😐عر

خخخ
من تو زمستون و پاییز به انگور حساسیت دارم😂
الان من بگم مریضمی؟😂😂
خودتم ادمینیا ، تازه پاقدم تو بود😏💜

ببین من مای تایم عکسشو دیدم اصن یه چیزیههه 
وااای خدا بهم قوت و صبر بده برا فردا و به تو برا امشب😂
فردا شب بیا عر بزنیم

سلام. ببخشید من چند وقتی میشه که اصلاً خواب ندیدم! راه حلی واسش هست؟ ممنون

سلام عزیزم ، من که برای این پست مطلب می خوندم ، نگفتن که خواب نبینی بده ، بیشتر از زیاد خواب دیدن گله میکردن و نگران بودن یعنی اینکه نگران این نباش و یه دلیل دیگم میتونه این باشه که خودت وقتی بیدار میشی یادت رفته باشه خواب میبینی
چون موقع خواب اون حافظه کارکردیمون خاموشه و این حافظه اطلاعات جدید رو وارد حافظه بلند مدتمون میکنه
به خاطر همین میگن اکثر مواقع یادمون میره خواب دیدیم به خصوص وقتایی که خود به خود بیدار نمیشیم یعنی کسی بیدارمون کنه یا با سروصدایی یا خوردن چیزی بهمون بیدار بشیم اون موقع ها هم یادمون میره

اعع..کنچانا بقیه میوه هارو بخور😂

منکه باهاش مشکلی ندارم😏💕😂

بیخیال باو😐خیلی ادمینه فعالیم؟؟😒

 

من یه گوهی خوردم الان اسکرین دوستم فرستاد دیدم😐😐پشیمون شدم نمیبینم...میمیرم سارا😭🚶💔

باعش

حتی تنبلیم میاد میوه بخورم😂
😂😂
ببین با شناختی که ازت دارم تا همین جاش خیلی فعالیت کردی😏😂

هستی دیشب چطور بود؟😂
من الان میخوام ببینم ، امشب بیا برا عر😂

سارا...

نبین...

میمیری‌..

🚶💔

من دیشب خابم نمیبرد😭وضع انقد بد بود

موهای کوک تو مای تایم از جلو چشام کنار نمیرهههه😭بسه نگم.اسپویل نمکنم..خودت برو ببین😥شب میام ایشالا

😂😂

الان دارم با روحت حرف میزنم؟😂

خدا رحم کنه
تا ۳ درگیر بودم بعدش گفتم یه چی بخورم الان میخوام اماده بشم ببینم😂😐

خدا بهت صبر بده به منم قوت بده😂
هیچ اندیشه‌ ای زشت نیست ؛
اندیشه‌ ای که اجبار شود زشت می‌ شود
هیچ فردی زشت نیست ؛
فردی که زیبا نیندیشد زشت می‌ شود
انسان‌ ها همه با محبت‌ اند ؛
انسانی که اراده‌ اش را تحمیل می‌ کند ، ظالم است
انسان‌ ها همه عاشقند ؛
انسانی که نیاموخته عشق بورزد ، بی‌تفاوت است
انسان‌ ها همه شادند ؛
انسانی که نیاموخته شادی را لمس کند ، افسرده و غمگین است
“” از امروز زیبا ببینیم “”
≡𝑬𝒓𝒇𝒂𝒏≡