❤Don't forget smile❤

❤Forever we are young ❤


اختلالات روانی

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

شاید داستان آلیس در سرزمین عجایب کاملا فانتزی باشد اما یکی از عجیب­ترین تجربه­ های آلیس شبیه به یک اختلال ترسناک روانی است. سندرم آلیس در سرزمین عجایب، که سندرم تاد هم نامیده می­شود، باعث می­شود محیط پیرامون فرد پریشان به نظر برسد. درست همان­طور که جثه ­ی آلیس از خانه بزرگ­تر می­شد، افراد مبتلا به سندرم آلیس در سرزمین عجایب صداها را بلندتر یا ضعیف­تر از واقعیت می­شنوند، اشیاء را بزرگ­تر یا کوچک­تر از واقعیت می­بینند و حتی درک دقیق بافت و زمان را از دست می­دهند. این اختلال رعب­ انگیز، که مثل تجربه ­ی خوردن LSD بدون مصرف مواد است، حتی تصویر خود فرد را هم متزلزل می­سازد. خوشبختانه، سندرم آلیس در سرزمین عجایب بسیار نادر است و در اکثر موارد روی افراد بیس ساله­ای تاثیر می­گذارد که سابقه­ ی مصرف مواد یا تومور مغزی دارند.

 

سندرم دست بیگانه

اگرچه سندرم دست بیگانه اغلب در پی­رنگ داستان­های ترسناک مورد استفاده قرار می­گیرد، ولی صرفا محدود به دنیای تخیل نمی­شود. افراد مبتلا به این اختلال ترسناک، ولی خوشبختانه نادر، کاملا کنترل دست یا یک عضو بدن خود را از دست می­دهند. در اغلب موارد عضو غیر قابل کنترل بدون اختیار فرد ذهن را تحت سلطه­ ی خود در می ­آورد و این افراد گزارش داده­ اند که عضو «بیگانه» تلاش می­کند خود فرد یا دیگری را خفه کند، لباس را پاره کند یا تا جایی بدن را بخاراند که خون بیاید. در اغلب موارد سندرم دست بیگانه در بیماران مبتلا به آلزایمر یا کروتزفلد جاکوب یا درنتیجه­ ی جراحی مغز هنگام شکافته شدن دو نیمکره ظاهر می­شود. متاسفانه، این سندرم هیچ درمانی ندارد و افراد مبتلا به آن اغلب دستان خود را مشغول نگه می­دارند یا از دست دیگر خود استفاده می­کنند تا دست بیگانه کنترل شود.

 

 

آپوتمنوفیلیا

 

این وضعیت که اختلال تمامیت بدن و اختلال هویت قطع هم نام دارد، یک نوع اختلال عصبی است که فرد در آن میل شدیدی به قطع یا آسیب رساندن به عضو سالم خود دارد. اگرچه اطلاعات زیادی درمورد این اختلال عجیب و ترسناک در دست نیست، باورها بر این است که در اثر بروز آسیب در نیمه­ ی راست مغز رخ می­دهد. از آن­جایی­که اکثر جراحان طبق درخواست فرد مبتلا به آپوتمنوفیلیا حاضر به قطع عضو سالم نیستند، افراد مبتلا به این اختلال حس می­کنند مجبورند که خود دست به کار شوند- که سناریوی خطرناکی است. کسانی­که به ­واسطه ­ی پزشک دست به قطع عضو زده­ اند، حتی بعد از جراحی نیز از تصمیم خود راضی هستند.

 

بونتروپی

افرادی که از اختلال روانی بسیار نادر اما ترسناک بونتروپی رنج می­برند باور دارند که گاو هستند و اغلب این باور تاجایی پیش می­رود که مانند گاو رفتار می­کنند. حتی گاهی این افراد در مزرعه و کنار دیگر گاوها مشاهده می­شوند که چهار دست و پا راه می­روند و طوری علف می­چرند که انگار عضو واقعی گله هستند. به­ نظر می­رسد این افراد نسبت به عملکرد خود آگاه نیستند و این امر باعث شده محققان به این باور برسند که این اختلال عجیب روانی ناشی از رویا یا حتی هیپنوتیزم است. جالب است بدانید که به باور برخی در انجیل هم به این بیماری اشاره شده زیرا مسخ شدن پادشاه بخت ­النصر و علف خوردن او مثل گاو نر را توصیف می­کند.

 

توهم کاپگراس

نام این اختلال برگرفته از نام یک روان­پزشک فرانسوی، جوزف کاپگراس، است که به نظریه­ ی توهم همزاد علاقه داشت. فرد در این اختلال روانی باور دارد که جای اطرافیان او با متظاهران عوض شده است. به­ علاوه، معمولا این متظاهران قصد دارند به فرد صدمه بزنند. مثلا، یک خانم 74 ساله مبتلا به توهم کاپگراس کم­کم به این باور رسید که یک متظاهر جای همسرش را گرفته و می­خواهد به او آسیب برساند. اختلال کاپگراس نسبتا نادر است و اغلب بعد از بروز آسیب به مغز یا در کسانی­که دچار زوال عقل، شیزوفرنی یا صرع هستند دیده می­شود.

 

لیکانتروپی بالینی

افراد مبتلا به این اختلال مانند کسانی­که دچار بونتروپی (که در بالا توضیح داده شد) هستند، باور دارند که می­توانند تبدیل به حیوان، گرگ و گرگ­نما، شوند (البته گاهی دیگر گونه­ های حیوان هم شامل این اختلال می­شود). افراد مبتلا به لیکانتروپی بالینی همراه با این باور، کم­ کم شبیه به حیوان رفتار می کنند و اغلب در جنگل و سایر مناطق پردرخت قایم می­شوند یا زندگی می­کنند.

 

توهم کوتارد

توهم کوتارد با علاقه ­ی طبیعی به سریال مردگان متحرک و دیگر عناصر گرایش فعلی به دنیای زامبی­ ها فرق می­کند. فرد مبتلا به این اختلال ترسناک معتقد است که به معنای واقعی کلمه مرده­ی متحرک یا شبح است و بدنشان دارد می­پوسد یا تمام خون و اندام داخلی خود را از دست داده. احساس پوسیدگی بدن بخشی از توهم است و تعجبی نیست که بسیاری از افراد مبتلا به توهم کوتارد دچار افسردگی شدید می­شوند. در بعضی از موارد، این توهم باعث می­شود فرد خودش را از گرسنگی بکشد. نخستین بار یک عصب­ شناس به نام جولز کوتارد در سال 1880 این اختلال ترسناک را معرفی کرد. البته خوشبختانه، ثابت شده که توهم کوتارد به ­شدت نادر است. مشهورترین مورد توهم کوتارد در هائیتی اتفاق افتاد و مردی در آن­جا کاملا باور داشت که در اثر ایدز جان خود را از دست داده و در جهنم به سر می­برد.

 

سندرم دیوژن

معمولا از این سندرم با نام «احتکار» یاد می­شود و یکی از اختلالات روانی است که بیشتر از بقیه برداشت اشتباهی از آن شده است. این سندرم که نام خود را از فیلسوف یونانی، دیوژن از سینوپه (که به طرز طعنه­ آمیزی مینیمالیست بود)، گرفته، معمولا با علائمی نظیر میل شدید به جمع کردن کالاهای به­ ظاهر تصادفی شناخته می­شود که فرد بعدا به آن­ها وابستگی عاطفی پیدا می­کند. افراد مبتلا به سندرم دیوژن علاوه بر احتکار غیر قابل کنترل، اغلب نسبت به خود و دیگران به­ شدت بی ­توجه می­شوند، ترک اجتماع می­گویند و از رفتار و عادت خود شرم نمی­کنند. این اختلال در بین سالمندان، افراد مبتلا به جنون و کسانی­که در یک مقطع از زندگی طرد و ترک شدند یا محیط خانوادگی ثابتی نداشتند شایع است.

 

اختلال تجزیه­ ی هویت

اختلال تجزیه ­ی هویت (DID)، که در گذشته اختلال چندشخصیتی نامیده می­شد، یک بیماری روانی وحشتناک است که در فیلم و سریال بسیار به آن برمی­خوریم اما به­ شدت اشتباه درک شده است. به­ طور کلی، کم­تر از 1% از افراد مبتلا به اختلال تجزیه­ ی هویت 3-2 شخصیت دارند (و گاهی بیشتر). این افراد مرتبا بین شخصیت­های خود در گردشند و ممکن است چند ساعت یا چند سال روی یک شخصیت ثابت بمانند. ممکن است هر زمان و بدون هشدار قبلی بین هویت­های خود جابه­ جا شوند و متقاعد ساختن فرد به این که مبتلا به این اختلال است تقریبا غیر ممکن می ­باشد. به­ همین­ دلیل، افراد مبتلا به اختلال تجزیه ­ی هویت نمی­توانند زندگی عادی داشته باشند و معمولا در تیمارستان زندگی می­کنند.

 

اختلال ساختگی

اکثر افراد با اولین نشانه ­های آبریزش بینی از فکر به سرماخوردگی یا بیماری احتمالی به خود می­لرزند اما افراد مبتلا به اختلال ساختگی این­طور نیستند. دغدغه­ و میل به بیماری ویژگی این اختلال ترسناک است. درواقع، اکثر افراد مبتلا به اختلال ساختگی عمدا خودشان را مریض می­کنند تا خدمات درمانی دریافت کنند (این مورد با خودبیمارانگاری فرق دارد). گاهی افراد صرفا خودشان را به مریضی می­زنند، حیله­ ای که شامل داستان­های من درآوردی، فهرست بلندی از علائم و رفتن از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر می­شود. این دغدغه­ ی بیماری اغلب ریشه در آسیب روحی در گذشته یا بیماری جدی دارد. اختلال ساختگی کم­تر از 5% از جمعیت کلی را تحت ­الشعاع قرار می­دهد و اگرچه درمانی ندارد اما اغلب با روان ­درمانی قابل کنترل است.

 

سندرم کلوور-بوسی

فرض کنید میل به خوردن کتاب داشته باشید یا بخواهید با ماشین رابطه­ ی جنسی برقرار کنید. این مورد در رابطه با افراد مبتلا به سندرم کلوور-بوسی حقیقت دارد. سندرم کلوور-بوسی یک اختلال روانی ترسناک است که با علائمی نظیر از دست دادن حافظه، میل به خوردن اشیای غیر خوراکی و جاذبه­ ی جنسی نسبت به اشیای بی­جان مانند اتومبیل شناخته می­شود. تعجبی ندارد که این افراد اغلب در تشخیص اشیاء یا افراد آشنا به مشکل برمی­خورند. تشخیص این اختلال روانی ترسناک دشوار است و به ­نظر می­رسد درنتیجه ­ی آسیب شدید به حافظه­ ی موقت مغز رخ می­دهد. متاسفانه، درمانی برای سندرم کلوور-بوسی وجود ندارد و فرد مبتلا به آن اغلب تا پایان عمر در این وضعیت باقی می­ماند.

Wednesday 30 Mehr 99 , 12:45 نادر بدبخت

این سندروم اخریه رو من دارم ! نسبت به اهنگای چینی واااای

تازه دیشب یه خوابی دیدم اصن اَه :/

سارا اون اهنگی ک زدم انتشار در اینده وب سد رو گوشیدی عایا؟؟

خخخ 
عاره گوشش دادم خاطراتمو زنده کرد اصن
Wednesday 30 Mehr 99 , 13:02 وندا بدبخت

ادمینای اینجا همه شون سیگارین 

مشکل تو چیه😂😐


#هستی
😐😐😐🚬
فایتر سیگاری نیسಥ_ಥ
بقیرو نمد
Wednesday 30 Mehr 99 , 13:09 نادر بدبخت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

*** **** ** ** 

*** * 

**** **** ******** *** * **** **** ** ** **** **** ***** **** *** *** **** ** *** **** ** * *** **** **** *** **** * ****** ***** *** * * *** *** 

** *

****

*** **** *****

**** *

*********

*** ** *

*****

******** *** *** 

*** ** *

** 

 

***** ** **** ***** ** **** **** **** ****** **** ********************

 

*** *** ** *** ***** **** *** ***** **********

 

*** *

عجب
منم باورم نشد گفتی بلاکش کردی
ولی جواب سوالت ، نمد😐
چون تلگرام ندارم بدونم اینا رو
Wednesday 30 Mehr 99 , 13:49 وااااای خدا عین سسگ استرس داررمم کامنتمو سان پلیززژ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

*** ******* ** ******** ******* 

**********

***** *********** **** *******

*** **** **** 

😂😂😂
جمع کن بابا عه
Wednesday 30 Mehr 99 , 13:53 واااای تففف جررر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

****** **

** ********* *******************************************************************************

 

 

***** ****** ****** 

***** ********** ******************************************************************

😐وندا مطمئنی فقط اختلال اخری رو داری؟😂

اوچااااا

چقدر ترسناک😰......اینکه یه فرد کل عمرش با چنین مشکلی سر بشه واقعا دردناکه

اره 
بیشتر برا اطرافیانش دردناکه تا خودش احساس میکنم

هوممممم

آره.😟

 

راستی فیلم رو دیدی؟

واای معصومه اسطوره جسخقلیلقعقسح
الان اونجاشم که دیاکو با نامزدش اومده
دیاکو از چشمم افتاد اصن اون دانیار بهتره

گرفتمش ولی هنوز ندیدم😂

 

 

اوچااااااااا.....اینجا چقدر دلم برا شاداب آب شد......اصلا اینجاهاش آدم هی میخواد بشینه به حال یکیشون زار بزنه

خخخخخخ...دیاکو نگووووو اینجوری...«خودم اینجا خیلی حرصم گرفته بود ها»

دانیار.......خفاش شب......میدونی عاشق سوتیای شاداب و ...«اسم دوستش چی بود؟😂» جلوی دیاکو و دانیارم

 

عه😂

دقیقا من دیشب برا دانیار و شاداب زار میزدم😂
نه دانیار خیلی ادم شده گوگولی
تبسم اسمشه که دانیار بهشون میگه خوشحال و خندان😂
عر اره سوتیاشون😂

زار میزدی بعد😂چیه؟😭😭اینو باید بزاری

دانیار آدم بو...اون قسمتی که  دیاکو جلوی شاداب از دانیار میگفت....اوچ....منم از جذبه دیاکو ترسیده بودم

یعسسس خوشحال

نه ببین این😂 برا اینه که به حدی رسیدم که میگن خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است 
هوم اره اره ، ولی بیچاره چه گذشته ی وحشتناکی داشت

اوچایاااااااا

بمیرم برات😂😂😂😂😂

آره خیلی 

 

فیلمه نصفشو دیدم......😂😂😂😂داداشم میگه لی یون دختره چون موهاش قرمزه.....آنه شرلیه😂😂😂

😂😂
من اولش خوشم نمیومد ببینمش به خاطر موهای قرمز لی یون
ولی بازیش خیلی خوبه

😐😐😐😐😐

فقط برای موهای قرمزش؟....من تازه دیدم خوشم اومد ....خیر سرش روباهههههه....روباهههههههه

😂😂اره خو نمیتونستم ارتباط برقرار کنم ولی الان خیلی خوشم میاد ازش
مخصوصا داداشش خیلیی روباههه😂

😂😂😂😂😂😂😂

غش کردم از خنده سارا

بگذریم...بزار یخورده بیشتر ببینم ارتباط برقرار شه بیام مذاکره

داداشش؟ندیدمش ندیدمش کجا برسه ببینمش😂😂😂

 

قسمت اولشه فک کنم اخراش میاد
ولی قسمت دوم میفهمی داداششه
یادم رفت😂😂
داداشش کیم بومه ( اونی که تو پسران برتر از گل خیلی قشنگ میخنده ها)

اسپویل گر....لودادی که....ولی خب من خوشم میاد جلو جلو بفهمم اسپویل کن

کیم بوم...چه اسمش آشناست....اینو ندیدم

😂😂😂چرا همه توقع دارن من همشو بدونم
خواهرمم داره میبینه هی میپرسه چرا اینطوری شد ، چی میشه بعدش
بابا منم تا چهارشو بیشتر ندیدم
ولی این چیزی نیست که اسپویل باشه ، اونقدر نکته داره فیلمه اسپویل حساب نمیشه😂😂
من قیافشو چوعاهههه

خخخخخخخ

من توقع ندارم منظورم اینه خواستی بگی چیزیم بگو

سرچ کردم کیم بوم بعد تو جستوجوهای مرتبط زده شماره تلفن کیم سانگ بوم😂😂😂

نه ببینش بیا باهم بحث کنیم
😂😂😂😂مثل اون موقع ها بچه ها میگفتن من شماره لی مین هو رو دارم

باش😺

خخخخخخخ....الکی دل بچه رو شاد میکنن

😂😂😂

اوچایا....زمستونی ای😍

هم برا تبریک هم میخوام یه چالشی رو بزارم😂

تو چی؟
فدات زحمت نکش
اره چالش بذار من چالش خیلی دوست دارم😻

من پنج بهمنم❄❄❄❄

زحمت چیه؟تازه من ذوق و استعداد تبریک ندارم 😅پی زحمتی نمیشه

😀😀

 

عههه بهمنیی😻
نه بابا از این کارا نکنیا
چون خودم توش صفرم
Sunday 4 Aban 99 , 21:25 ♥하니예♥ ♥다이너마이트♥

سارا :""""""(

هانیه امیدوارم ازم ناراحت نشده باشی واقعا شرمندم اینطوری ول کردم ولی خوب ادمین همچین وبی لازمه خودش سرحال باشه تا بقیه رو هم سرحال کنه:)
Sunday 4 Aban 99 , 21:30 ♥하니예♥ ♥다이너마이트♥

:"(

ن باور کن واسه اون ناراحت نیستم اصن

واسه این ناراحتم ک میخوای بری:(

اخه چیشدی تو

چرا سرحال نیستی:"(

خستمه فقط 
میخوام یه استراحتی بدم به خودم 
Sunday 4 Aban 99 , 21:34 ♥하니예♥ ♥다이너마이트♥

بوش:(

پس هروقت خواستی بیا با هم بحرفیم خب

اگرم اینجا نتونستی بیا با شمارم بسخنیم

 

گفتم که میام سراغتون بعدا :)
Sunday 4 Aban 99 , 21:38 ♥하니예♥ ♥다이너마이트♥

باش:")

هانیه اینو یادم رفت میشه منو از نویسنده ها دربیاری
Sunday 4 Aban 99 , 21:48 ♥하니예♥ ♥다이너마이트♥

باشه

هیچ اندیشه‌ ای زشت نیست ؛
اندیشه‌ ای که اجبار شود زشت می‌ شود
هیچ فردی زشت نیست ؛
فردی که زیبا نیندیشد زشت می‌ شود
انسان‌ ها همه با محبت‌ اند ؛
انسانی که اراده‌ اش را تحمیل می‌ کند ، ظالم است
انسان‌ ها همه عاشقند ؛
انسانی که نیاموخته عشق بورزد ، بی‌تفاوت است
انسان‌ ها همه شادند ؛
انسانی که نیاموخته شادی را لمس کند ، افسرده و غمگین است
“” از امروز زیبا ببینیم “”
≡𝑬𝒓𝒇𝒂𝒏≡